Dag 17: Monument Valley

14 juni 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Lekker op ons gemak ontbeten en daarna op weg naar Monument Valley. Onze laatste dag in Page alweer, de dagen gaan echt supersnel voorbij. Het Best Western Plus hotel waar we zitten is heerlijk comfortabel. Prima bedden, goeie airco, heerlijke douche en een ruime kamer. Maar we hebben nog geen misser gehad hier in Amerika voor wat betreft de overnachtingen.
We hadden nog even getwijfeld of we wel naar Monument Valley zouden rijden want het was hier vandaan ruim 200 kilometer. Maar als je de kans hebt moet je het hebben gezien en bovendien wisten we niet wat we nog meer hier dichtbij konden doen. Bootje varen over Lake Powell is behoorlijk aan de prijs en leek ons niet zo waanzinnig bijzonder. Op weg dus naar het gebied waar films als Once Upon A Time In The West zijn opgenomen en acteurs als John Wayne en Henry Fonda hebben rondgelopen. Heel apart om te zien hoe in het redelijk vlakke landschap opeens van die bijzondere torens van steen oprijzen. Met een beetje fantasie zie je er indianen en cowboys op hun paard galopperen. We hebben een bezoek gebracht aan de trading post van het echtpaar Goulding. Zij hebben zich rond 1920 daar gevestigd en veel betekend voor de Navajo. De oude post staat er nog en is eveneens een klein museum. Zij hebben Monument Valley op de kaart gezet door oa de regisseur John Ford te interesseren om daar zijn films op te nemen. Nu nog profiteren de Navajo van het tourisme daar.
Tijdje rondgekeken en toen weer richting Page gereden. In de avond weer heerlijk bij Bonkers gegeten, deze keer de taart afgeslagen... Maar ja, we hadden in de middag al een bak ijs op.
Morgen door naar de Grand Canyon!

1. Ingrid:
    16 juni 2017
    Monument Valley, echt een must en bijzonder. Mooi dat jullie dit hebben kunnen ervaren!
  2. Marco & Karin:
    16 juni 2017
    Was weer een mooie ervaring Ingrid! En nu de Grand Canyon.... Weer een avontuur.