Dag 2: This is L.A.

31 mei 2017 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we heel Los Angeles in 1 dag gedaan. En denk maar niet dat wij in Nederland files kennen. Lijkt helemaal nergens op. 6 Banen aan weerskanten stapvoets, dát zijn pas files.

Eerst naar Santa Monica gereden in onze Nissan Rogue suv. Lekker autootje en je gaat je al snel aanpassen aan het amerikaanse verkeer. We waren snel uitgekeken daar. Van een afstand het strand en de pier gezien en ook nog even door Palissades Park gewandeld. Ziet er wel leuk uit, maar niet schokkend. Veel homeless people die er bivakkeren. Daarna gereden naar Coldstone Creamery. Een gigantische bol ijs waar ze allerlei heerlijke toppings doorheen roeren. Smerig lekker. Op naar Mullholland drive. Een mooie kronkelende weg met mooie uitzichten op LA. Doorgereden naar Beverly Hills om ons te verlekkeren aan de prachtige huizen daar. En maar weer eens in de file.... Stukje gelopen over Sunset Boulevard. Heerlijke temperatuur trouwens. Vervolgens naar de Holywood Boulevard om de Walk of Fame te bekijken. Grappig om dat nu eens in het echt te zien. En om heg Hollywood sign van een afstandje te fotograferen zinn we naar Griffith Observatory gereden. Venice Beach hebben we erna bezocht wat nog zo'n 28 kilometer rijden was...met file...en dat was een beetje zonde van de tijd. Scheveningen vond ik leuker. Maar wel even heg water van de Stille Oceaan gevoeld. Toen moesten we nog even eten...het was inmiddels 19.30 uur. Naar de Cheesecake Factory gereden en heerlijk gegeten. Ik had de white chocolate raspberry cheesecake. Te erg voor woorden. En nu is het alweer 23.45 uur als ik dit schrijf. We gaan slapen. Het was een vermoeiende maar erg leuke dag. Morgen weer verder.

1. Ingrid:
    31 mei 2017
    Jullie hebben al veel gedaan zo'n eerste dag en dan ook nog met een jetlag. Zien er lekker uit die cheesecakes
    Fijne reis verder!
  2. Marco & Karin:
    3 juni 2017
    Heel veel...daar hebben we ons een beetje op verkeken...maar je bent hier nu eenmaal enwe willen alles zien.