Dag 21: Joshua Tree NP en Westfield Shopping Center

18 juni 2017 - Palm Desert, California, Verenigde Staten

Een beetje uitgeslapen vanmorgen, want we hadden geen dwingend programma vandaag. Eerst maar eens ontbeten hier. Het leek de gaarkeuken van een daklozen opvang wel: in de lange rij aansluiten voor pancakes of scrambled eggs.... Nou ja, het was er in ieder geval.
De temperatuur was al aardig opgelopen naar een graad of 35 toen we daarna richting Joshua Tree Park reden. We hadden een wandeling uitgekozen die niet zo lang was, omdat je toch de hele tijd in de volle zon zou lopen. Onze parkpas kwam weer goed van "pas" en we reden het park in. Als je alleen wat boompjes had verwacht zou je bedrogen uit zijn gekomen. Dit was weer een heel ander landschap met Joshua Trees en prachtige rotsen. De wandeling die we wilden maken heette Hidden Valley. Temperatuur was inmiddels weer wat gestegen en gelukkig zou de wandeling niet lang zijn. We liepen tussen rotsen door en kwamen inderdaad op een verborgen vallei uit. Verschillende Joshua Trees maar ook grote cactussen, juniperus achtige planten en andere bomen en heesters. Door de omringende rotsen die veel barsten hebben en de beschutting van de vallei ontstaat er een soort broeikas waardoor veel planten er kunnen groeien. Geen slangen gezien helaas, wel weer een kleine squirl soort en een desert iguana, een soort hagedisje. Er zijn geruchten dat vroeger veedieven zich er schuilhielden. Echt weer iets heel bijzonders om te zien en doorheen te lopen. Ondanks de hitte was het een erg leuk en interessante wandeling. Weer genoten!
Daarna de koelte opgezocht in het Westfield Shopping Center. En wat kwamen we daar tegen?.... Een Cold Stone! Nou ja, laten we nou net trek in een ijsje hebben gehad en nog niet hebben geluncht... Maar niet de grootste genomen hoor. Ach, wat is dat toch heerlijk. Zon grote bal ijs, uitspreiden op een blad, allerlei dingen erop zoals cookie dough, brownie, caramel, fudge, saus en dan....mengen maar! Hemels. Marco vond het ijs het lekkerste wat hij ooit heeft gegeten, raakte er niet over uitgepraat.
Nog een beetje rondgelopen daar en toen naar de auto. Inmiddels was de temperatuur opgelopen tot 47 graden. In de auto was het stuur zo heet dat je het bijna niet kon vastpakken en Marco verbrandde z'n vinger aan het raam bij het bevestigen van de tomtom! Maar aircootje aan en na een tijdje ging het wel weer. Eenmaal bij het hotel hebben we toch maar weer snel de koelte van de kamer opgezocht. Zelfs bij het zwembad zitten zou niet aangenaam zijn geweest.
In de avond gegeten bij de Cheesecake Factory. Wel lekker maar wat een pan was het daar! Het is er altijd wel druk maar waarschijnlijk nu extreem druk in verband met vaderdag. En nu lekker languit en opmaken voor de laatste vakantiedagen in LA.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil en Wil:
    19 juni 2017
    Echt aso hoor die ijsjes, dat wordt afkicken straks!! Maar wat een verschil van landschappen zeg, heel apart! Hoe laat landen jullie op woensdag? Wij vertrekken om 12.00 uur naar Valencia misschien ontmoeten we elkaar nog op Schiphol zou leuk zijn zeg! Nog eerst lekker bijkomen in La en geniet zeker nog van de laatste dagen!!
  2. Kim:
    19 juni 2017
    Wat een genot, dat ijs. Marco, heb je goed opgelet zodat je het thuis een keer kan namaken voor ons?
    Klinkt énorm heet bij jullie! Nu gaat jullie reis echt opschieten he? Hopen jullie snel weer te zien. xxx