Dag 19: Grand Canyon in volle glorie

16 juni 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Bah....De vakantie nadert z'n einde. Vandaag de laatste dag van de echte bezienswaardigheden hier in het westen van Amerika. Wat een mooie reis is het tot nu geweest. En vandaag de tweede dag om de Grand Canyon te beleven. We hadden in eerste instantie gepland om de South Rim Trail te bewandelen: ongeveer 14 kilometer. Maar we besloten toch eerst een stukje de canyon in te lopen. Vanaf het hotel in Tusayan gelijk al de shuttlebus kunnen pakken en bij het Visitor's Center uitgestapt. Daar een andere shuttlebus genomen naar South Kaibab Trailhead. Van daar begonnen meerdere wandelingen naar beneden. Het was oldejakkes heet al en we liepen grotendeels in de volle zon. Onder het wandelen kwamen we een groep muilezels met drie begeleiders tegen, echt van die cowboy's. Marco vroeg waar ze naartoe gingen. De muilezels droegen zakken met grond bij zich om de weg mee te kunnen repareren. Grappig om mee te maken. En zo was het ooit ook toen er nog geen auto's waren. Krijg je echt een goed beeld van. Die muilezels moesten over dat zelfde smalle rotsachtige pad lopen als wij met een afgrond ernaast.
We maakten een kleine afdaling tot het Ooh Aah Point. Van daar echt weer een Ooh Aah momentje zoals er al zoveel waren. Het blijft verbazen hoe immens ver de canyon zich uitstrekt en hoe breed en gevarieerd hij is. Elke keer weer vanaf een andere invalshoek. We hadden nog verder kunnen lopen, maar je moest het met die warmte ook weer allemaal omhoog en hoe dieper in de canyon, hoe heter het zou worden. We zijn weer teruggelopen en toen met de shuttlebus naar het Powell Point gereden. Vandaar een stuk South Rim gelopen. Dan loop je eigenlijk bovenlangs en heb je meestal een prachtig uitzicht op de canyon. In de namiddag begon de zon te zakken en veranderde het beeld door de schaduwen die ontstaan. Zo mooi. Uiteindelijk moesten we, na nog een beetje gemijmerd te hebben bij de laatste blikken op de canyon, weer richting hotel. Maar weer gegeten bij de Mexicaan, want er is verder niet veel keuze dan pizza of ander fastfood gebeuren.
Dat was dan weer een prachtige dag. De Grand Canyon. Fascinerend en adembenemend.
Morgen een flinke rit van ongeveer 650 kilometer naar Palm Desert waar we twee nachten blijven om hopenlijk een dagje bij het zwembad te kunnen hangen en misschien nog wat winkelen. It's been awesome!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Claudia:
    17 juni 2017
    Prachtig weer hoor. Ik denk dat jullie echt een hoop ervaringen rijker zijn. Geniet nog van de laatste paar dagen.
  2. Marco & Karin:
    17 juni 2017
    Dank je wel! Ook weer leuk straks om jou te zien natuurlijk! Maar we hebben nog een paar dagen.
  3. Wil en Wil:
    17 juni 2017
    Wat een belevenis is deze reis zeg! Jullie hebben ook prachtige foto's gemaakt om zo een idee te krijgen maar ik denk als je daar staat dat het overweldigend is als je het in zijn geheel ziet, ben benieuwd naar de andere foto's! Ik zie dat het nu 42 graden is pfff. Genieten jullie nog maar lekker!
  4. Marco (van Karin & Marco):
    18 juni 2017
    We zijn net in Palm Desert aangekomen en het is zelfs 44 graden hier. Alsof je tegen een muur loopt. Maar we hebben een zwembad hier en we moeten nog shoppen hier en daar hebben ze airco!
  5. Ingrid:
    18 juni 2017
    Jullie hebben een mooie reis gemaakt zeg! Geniet nog even de laatste dagen.