Dag 18: Kennismaking met de Grand Canyon

15 juni 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Op ons gemak ontbeten en toen vertrokken naar de Grand Canyon. Onderweg zie je veel kale vlakten met hier en daar wat bosjes. Soms een plukje stacaravans, soms wat armoedig, soms ook een net stenen of houten huis met wat boompjes er omheen. Het voelt soms wat dubbel: de Navajo hebben al zo lang gewoond in dit gebied en je vraagt je af hoe zij er nu tegenaan kijken. Wat zijn hun inkomsten. Van oorsprong waren het schapen hoeders. Die zie je praktisch niet in dit landschap. Veel toerisme dus daar is wel werkgelegenheid. Maar veel schamele houten hokjes waar ze eigengemaakte sieraden en andere dingen verkopen. En zulke vriendelijke mensen ook. Je ziet veel Amerikaanse vlaggen, dus misschien is onze indruk heel anders dan hoe het werkelijk is.
En toen kwamen we bij Grand Canyon NP aan. Vanmiddag alleen de viewpoints gedaan totdat we af moesten buigen naar Tusayan waar het hotel was. Al bij het eerste viewpoint, Desert View Watchtower, valt je mond automatisch open. We hebben er veel over gehoord maar als je dan die immens brede canyon ziet en de rivier de Colorado die haast minuscuul lijkt, dan maakt dat een behoorlijke indruk. We hadden een verrekijker bij ons en dan kan je nog veel meer de details zien van die reusachtige rotspartijen. Bij de eerste stop ook wat gegeten en samen aan een tafeltje gezeten met een stel uit Australië. Leuk gesprek weer en dat is ook zo'n leuk onderdeel van deze reis: de mensen die je ontmoet.
Veel viewpoints bekeken en de canyon van allerlei kanten bewonderd.
Vervolgens naar het hotel gereden: de Red Feather Lodge. Zag er allemaal netjes uit, maar dat mag dan ook wel. Dit hotel is veruit het duurste wat we ooit betaald hebben. Krap 200 dollar, zonder ontbijt.. Maar ja, je zit dan wel vlakbij de ingang van het park. En het heeft in ieder geval nog een zwembadje met een bubbelbad erbij waar we nog even gebruik van hebben gemaakt.
's-Avonds hebben we naast het hotel gegeten bij Plaza Bonita, een Mexicaans restaurant. 10 % korting, want het hoorde bij het hotel. Heerlijk en een behoorlijke hoeveelheid dus we kregen het niet op.
Al met al weer een grandioze dag. Morgen over de South Rim wandelen en een voordeel van de ligging van het hotel is dat we vlakbij de shuttlebus kunnen nemen en niet ver van de ingang zitten. Real lucky bastards we are!

1. Henriette:
    16 juni 2017
    Jullie wakkeren onze reiskriebels stevig aan met alle prachtige verhalen en foto's!! Zo leuk om elke dag een verslag te lezen!
  2. Marco & Karin:
    16 juni 2017
    En voor ons om jullie reacties te lezen! Het gaat allemaal best snel, maar we genieten volop.
  3. Claudia:
    16 juni 2017
    Ziet er allemaal weer goed uit hoor. Indrukwekkend, de Canyon. En het Mexicaanse eten is vaak ook zo goed! Fijne dag weer vandaag.
  4. Marco & Karin:
    17 juni 2017
    Dank je lieverd! We hebben wederom genoten, het kan niet op!